Stymulacja głębinowego mózgu w chorobie Parkinsona

Stymulacja głębokiego mózgu dla grupy badań choroby Parkinsona (wydanie z 27 września) dała wyniki prospektywnego, podwójnie ślepego, krzyżowego badania z udziałem pacjentów z zaawansowaną chorobą Parkinsona, u których wszczepiono elektrody w jądrze podwzgórzu lub w globus pallidus, który następnie przeszedł dwustronną stymulację głębinową o wysokiej częstotliwości. W części Dyskusja autorzy napisali: Chociaż inicjacja stymulacji była związana z przejściowymi objawami u niektórych pacjentów, nie uważamy, aby miało to wpływ na ślepą ocenę, ponieważ ani pacjenci ani badacze nie byli pewni, czy stymulacja była czas . W 1998 r. niektórzy z tych samych autorów podali, w odniesieniu do podwójnie ślepej oceny głębokiego mózgu stymulacji jądra podwzgórza u ośmiu takich samych pacjentów, że wszyscy pacjenci byli w stanie odgadnąć, które oceny zostały wykonane z włączonymi stymulatorami. 2 Każdy z pewnym doświadczeniem stymulacji głębokiego mózgu jądra podwzgórzowego wie, że ani pacjent, ani oceniający nie mogą być zaślepieni na status pacjenta z zaawansowaną chorobą Parkinsona, który wznowił stymulację jądra podwzgórzowego po bez stymulacji i przyjmowania leków przez 12 godzin. Ponieważ autorzy sami przyznają ten fakt w poprzedniej publikacji, nie można nie zastanawiać się nad zasadnością tej podwójnie ślepej oceny.
Patric Blomstedt, MD
Szpital Uniwersytecki, 901 85 Ume., Szwecja
[email protected] com
2 Referencje1. Stymulacja głębokich mózgów dla grupy badawczej Parkinson s Disease. Głębokomózgowa stymulacja jądra podwzgórza lub powierzchni wewnętrznej globus pallidus w chorobie Parkinsona. N Engl J Med 2001; 345: 956-963
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Kumar R, Lozano AM, Kim YJ i in. Podwójnie ślepa ocena głębokiej stymulacji mózgu podwzgórza jądra w zaawansowanej chorobie Parkinsona. Neurology 1998; 51: 850-855
Web of Science MedlineGoogle Scholar
W artykule na temat stymulacji głębokiego mózgu w chorobie Parkinsona zawarto obszerny wykaz zdarzeń niepożądanych związanych ze stymulacją podpowłokową i śluzową. Wstępne wyniki tego samego badania zostały przedstawione na spotkaniu Movement Society Society w Nowym Jorku w październiku 1998 r. Obeso poinformował o zdarzeniach niepożądanych związanych z głębokim mózgiem stymulacji jądra podwzgórza u 36 pacjentów, z których 33 miało implanty dwustronne, i ryzyko nie może być zminimalizowane, ale korzyść jest znaczna.1 Lang przedstawił zdarzenia niepożądane związane z głębokotłocznym stymulowaniem palidum u 36 pacjentów, z których 25 miało dwustronne implanty i stwierdził, że powikłania nie były rzadkie, ale ryzyko Stosunek korzyści był dość do przyjęcia2. Jesteśmy zaniepokojeni widocznymi poważnymi niespójnościami w zgłoszonej liczbie skutków ubocznych w raporcie z 1998 r. I w raporcie bieżącym. W 1998 r. Osiem ośrodków było zaangażowanych w badanie stymulacji głębokiego mózgu jądra podwzgórzowego, a sześć ośrodków było zaangażowanych w badanie stymulacji głębokiego mózgu u palców.1,2 W raporcie bieżącym wymieniono 18 ośrodków Niemniej jednak liczba niektórych z wymienionych komplikacji zmniejszyła się w latach 1998-2001. Aby przytoczyć tylko jeden przykład, 4 z 36 pacjentów, którzy otrzymali głębokie bodźce mózgowe jądra podwzgórza mieli dyzartrię w 1998 r., Podczas gdy żaden z 102 takich pacjentów nie miał dyzartrii jak zgłoszona w 2001 roku. Hipofonia nie jest nawet wspomniana. Głębokie mózgowe pobudzenie zwojów podstawy jest skutecznym leczeniem choroby Parkinsona, ale ta metoda może stracić wiarygodność, jeśli jej skutki uboczne nie zostaną odpowiednio wyjaśnione.
Marwan I. Hariz, MD, Ph.D.
Szpital Uniwersytecki, 901 85 Ume., Szwecja
marwan. [email protected] umu.se
Harald Fodstad, MD, Ph.D.
Nowy Jork Metodystyczny szpital, Brooklyn, NY 11215
2 Referencje1. Obeso JA. Głęboka stymulacja mózgu (DBS) jądra podwzgórza (STN) w zaawansowanej chorobie Parkinsona (PD). Mov Disord 1998; 13: Suppl 2: 303-303 abstract.
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Lang A. Głęboka stymulacja mózgu (DBS) globus pallidus internus (Gpi) w zaawansowanej chorobie Parkinsona (PD). Mov Disord 1998; 13: Suppl 2: 264-264 abstract.
Google Scholar
Chociaż badanie stymulacji głębokiego mózgu w chorobie Parkinsona opisano jako podwójnie ślepe, krzyżowe, randomizowane badanie, ten projekt dotyczy jedynie oceny trzymiesięcznej. Oślepienie pacjenta i badacza do stanu stymulacji jest jednak trudne, szczególnie jeśli pacjent cierpi na drżenie lub jeśli oceny są wykonywane przez tego samego badacza, który programuje ustawienia stymulatora pacjenta. Kluczowymi wskazaniami do stymulacji głębokiego mózgu w obecnej praktyce są fluktuacje motoryczne i dyskinezje (okresy off ), zmienne nie mierzone przy pomocy ślepej oceny.
Czy stymulacja głębokiego mózgu pomoże przeciętnemu pacjentowi z chorobą Parkinsona, a jeśli tak, to na jak długo. 143 pacjentów w badaniu miało wczesne 40. lat na początku choroby – znacznie młodsi niż większość pacjentów z chorobą Parkinsona. Analiza powinna obejmować wszystkich pacjentów, którzy przeszli operację, nawet tych, którzy mieli komplikacje, odzwierciedlając zasadę zamiaru leczenia, właściwą praktyce. Aby móc uogólniać wyniki, czytelnicy muszą wiedzieć, czy grupa badana obejmowała wszystkich kwalifikujących się pacjentów i pacjentów, którzy przeszli procedurę w każdym ośrodku podczas okresu rejestracji.
Wszyscy, którzy dbają o pacjentów z chorobą Parkinsona rozpoznają potencjał głębokiej stymulacji mózgu i mają nadzieję, że jej dobre działanie okaże się długotrwałe. Ale prawdziwy test tej metody wymaga znacznie dłuższej obserwacji niż trzy lub sześć miesięcy.
Blair Ford, MD
Columbia University, Nowy Jork, NY 10032-3784
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają:
Do redakcji: Blomstedt i Ford poruszają kwestie związane z oślepianiem. Zgadzamy się, że kiedy interwencja przynosi dramatyczną korzyść, może ona powiadomić pacjenta lub ewaluatora o przydzielonym leczeniu. W artykule cytowanym przez Blomstedt pacjenci byli w stanie odgadnąć, kiedy ich stymulatory były prawie całkowicie w wyniku głębokiej korzyści związanej ze stymulacją. Z pewnością, gdy skuteczność prowadzi do odślepienia badania, wynik ten wspiera zakres skuteczności, zamiast rodzić pytania dotyczące ważności obserwacji Stymulacja może być również związana z przejściowymi objawami, takimi jak parestezje lub skurcze motoryczne. Jednak ani pacjenci, ani osoby oceniające w naszym badaniu nie zostali poinformowani o stanie stymulacji pacjenta ani nie mogli być pewni tego stanu – stąd zaleta podwójnie ślepej próby.
Zgadzamy się, że wpływ interwencji na czas off i dyskinezę są ważnymi zmiennymi. Są one lepiej oceniane w trwających obecnie badaniach prowadzonych metodą podwójnie ślepej próby z równoległymi grupami. Niemniej jed
[przypisy: charakteropatia leczenie, cena monopolowa, dieta po usunięciu wyrostka ]
[podobne: tymoleptyki, gemfibrozyl, dieta po usunięciu wyrostka ]