Promowanie leków na receptę dla konsumentów

Wydatki na farmaceutyki znacznie przyspieszyły w ostatnich latach i obecnie są najszybciej rosnącym składnikiem budżetu na opiekę zdrowotną1. Część wzrostu wydatków na farmację jest niemal na pewno rezultatem zwiększenia liczby wysoce skutecznych leków. Istnieje jednak powszechna obawa, że zwiększone wydatki zbyt często wynikają z większej liczby reklam leków, które nie zapewniają skuteczniejszej lub wydajniejszej opieki.2 Bezpośrednia reklama leków na receptę stała się kontrowersyjna. Zwolennicy twierdzą, że taka komunikacja ze strony przemysłu farmaceutycznego prowadzi do lepiej poinformowanych konsumentów i poprawy jakości opieki. Krytycy rozpaczają, że reklamy skierowane bezpośrednio do konsumentów powodują, że lekarze marnują cenny czas podczas spotkań z pacjentami i zachęcają do stosowania drogich, a czasem niepotrzebnych leków, co prowadzi do marnotrawstwa i nadmiernych zysków dla firm farmaceutycznych. Badanie wykazało, że 71 procent lekarzy rodzinnych uważa, że reklama skierowana bezpośrednio do konsumentów zmusza lekarzy do przepisywania leków, których normalnie nie przepisywaliby.
Wytyczne dotyczące reklamy rozgłoszeniowej ogłoszonej przez FDA w 1997 r. Mogły ułatwić zwiększenie wykorzystania reklamy bezpośredniej. Z technicznego punktu widzenia reklama od bezpośredniej do konsumenta za pośrednictwem mediów elektronicznych była legalna od wielu lat, o ile ujawniono główne ryzyka i dokonano odpowiedniego zapisu dla informacji w krótkim streszczeniu odnoszącym się do skutków ubocznych, przeciwwskazań i skuteczności , czyli zawarte w etykietowaniu opakowania.4 Powstaje jednak zamieszanie związane z tym, co stanowi odpowiedni przepis. Przede wszystkim w celu wyjaśnienia wymogu dotyczącego takiego odpowiedniego przepisu i wymagań dla niemuzycznych i zrównoważonych treści, w sierpniu 1997 r. FDA wydała wytyczne dotyczące emisji reklam leków na receptę bezpośrednio do konsumentów. Wytyczne wskazały, że akceptowalnym podejściem do spełnienia wymogu odpowiedniego świadczenia było odesłanie w ramach transmisji do czterech źródeł, z których konsumenci mogliby uzyskać dalsze informacje: ich lekarza, bezpłatny numer, drukowaną reklamę i witrynę internetową. Oprócz zmian w otoczeniu regulacyjnym, inne czynniki, takie jak rozpowszechnienie zarządzanej opieki oraz zmiany w postawach i zachowaniach konsumentów, mogły przyczynić się do zwiększenia reklamy bezpośredniej.
Pomimo kontrowersji związanych z tego rodzaju reklamą, opublikowane badania pozostają ograniczone. Najnowsze badania koncentrują się na postrzeganiu takiej reklamy przez konsumentów i pracowników służby zdrowia. Nie znamy żadnych analiz wzorców reklamy bezpośrednio-konsumenckiej przed i po opublikowaniu wytycznych FDA w 1997 r.23. Dostarczamy dane na temat stosowania reklamy bezpośredniej do konsumenta dla produktów farmaceutycznych w czasie iw różnych kategoriach produkty w kontekście strategii promocyjnych skierowanych do lekarzy i tendencji sprzedażowych w branży farmaceutycznej.
Metody
Kolekcja danych
Uzyskaliśmy roczne dane na temat promocji i sprzedaży leków na receptę w latach 1994-2000. Dane o wydatkach na reklamę bezpośrednią uzyskano z IMS Health and Competitive Media Reporting
[więcej w: kulturystyka forum, choroba autosomalna, potencjał oksydoredukcyjny ]
[hasła pokrewne: lidoposterin, olx skarszewy, nortryptylina ]