Promowanie leków na receptę dla konsumentów ad 7

Dane, które wykorzystaliśmy, zostały zebrane przez niezależne firmy konsultingowe i nie opierają się na raportach producentów farmaceutyków. Jak już zauważyliśmy, kilka elementów budżetu na promocję nie było dostępnych dla naszych analiz, w tym wydatków na spotkania i wydarzenia oraz wydatków na reklamy internetowe. Poza promocją jawną mogą być podejmowane inne rodzaje wysiłków przez firmy farmaceutyczne, takie jak tak zwane badania, które mają istotny element promocyjny, którego wielkości nie jesteśmy w stanie oszacować. Pomimo tego ograniczenia jest mało prawdopodobne, aby nasze jakościowe wnioski, które dotyczą tempa zmian wydatków na reklamy bezpośrednie dla konsumentów i ich znaczenie w odniesieniu do promocji dla pracowników służby zdrowia, zostałyby zmienione dzięki dostępności bardziej kompleksowych danych. Większość działań promocyjnych w branży farmaceutycznej nadal koncentruje się na lekarzu. Chociaż reklama skierowana bezpośrednio do konsumentów raczej nie zastąpi promowanej przez lekarzy lekarstw na receptę, prawdopodobnie utrzyma się na obecnym lub wyższym poziomie. W pewnym sensie reklama bezpośrednia dla konsumenta jest częścią rosnącego zasobu informacji związanych ze zdrowiem dostępnych dla konsumentów za pośrednictwem mediów elektronicznych, które przekształcają relację lekarz-pacjent. Dostęp konsumentów do komercyjnych i niezależnych informacji na temat zdrowia ma zarówno zalety, jak i koszty, które należy uznać. Niektóre potencjalne korzyści to lepsza diagnoza, lepsze dopasowanie terapii do potrzeb i preferencji pacjentów oraz prawdopodobnie poprawa zgodności. Potencjalne koszty to niewłaściwe przepisywanie leków, spowodowane potrzebami źle poinformowanych pacjentów i czasu zmarnowanego przez lekarzy w wyjaśnianiu, dlaczego dana terapia lub produkt nie są odpowiednie. W tym kontekście szczególnie ważne jest dla lekarzy opracowanie strategii pomagania pacjentom w ocenie tych informacji oraz podejmowanie właściwych i świadomych wyborów dotyczących leczenia. Wyzwanie polega zatem na stworzeniu mechanizmów ułatwiających sprawną wymianę informacji między lekarzami i pacjentami.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Wspierane przez Fundację Rodziny Henry ego J. Kaisera.
Dr Berndt był konsultantem Amgen, Glaxo SmithKline, Janssen, Pfizer i Wyeth-Ayerst.
Author Affiliations
Z Departamentu Polityki Zdrowotnej i Zarządzania, Harvard School of Public Health, Boston (MBR, AME); Sloan School of Management, Massachusetts Institute of Technology, Cambridge (ERB); oraz Departament Polityki Opieki Zdrowotnej, Harvard Medical School, Boston (JMD, RGF).
Prośba o przedruk do Dr. Rosenthala w Departamencie Polityki Zdrowotnej i Zarządzania, Harvard School of Public Health, 677 Huntington Ave., Boston, MA 02115 lub w [email protected].
[hasła pokrewne: porencefalia mózgu, zatrucie talem, gnozja ]
[przypisy: jaka dieta na redukcje, octan glatirameru, afekt patologiczny ]