Promowanie leków na receptę dla konsumentów ad 6

Rosnące pragnienie zaangażowania pacjentów w decyzje dotyczące ich opieki zdrowotnej, napędzane częściowo przez mnóstwo informacji związanych ze zdrowiem dostępnych w Internecie, mogło zmotywować firmy farmaceutyczne do dotarcia do konsumentów. Ponadto rozpowszechnianie zarządzanej opieki i korzystanie z formularzy może zwiększać świadomość cen ze strony lekarzy i szpitali, aby niektóre formy promocji dla specjalistów nie były tak produktywne w stosunku do reklamy bezpośredniej kiedyś był. Istnieje znaczna różnorodność w obrębie klas leków w zakresie wykorzystania reklamy bezpośredniej do konsumenta jako strategii marketingowej. Co więcej, w przeciwieństwie do wydatków na szczegóły, wydatki na reklamy bezpośrednio do konsumentów są bardzo skoncentrowane na kilku produktach; w przypadku większości leków nie wydaje się pieniędzy na takie reklamy. Nasze dane nie mogą ujawnić, co decyduje o zainwestowaniu w reklamę bezpośrednią. Wydaje się, że wydatki na taką reklamę są wysokie na leki na receptę stosowane w leczeniu przewlekłych stanów i leków związanych z niewielkim występowaniem łagodnych skutków ubocznych. Ogólnie wydaje się, że wydatki na taką reklamę są wysokie w przypadku nowszych produktów lub produktów, które nie mają generycznych konkurentów. Produkty, których patenty wygasają, mają mniejszy wpływ na reklamę, ponieważ wkrótce staną w obliczu podwyższonej konkurencji cenowej. Istnieje jednak kilka przypadków, w których producenci mogą reklamować ciężkie leki zbliżające się do końca ich ochrony patentowej. Na przykład firmy mogą uruchamiać kampanie reklamowe produktów po ich zatwierdzeniu do nowego wskazania, próbując odróżnić je od innych produktów w swojej klasie (np. Paxil w przypadku zaburzeń lękowych w 1999 r.) Lub w celu budowania lojalności wobec marki w oczekiwanie na przejście do stanu bez recepty (np. antagoniści receptora histaminowego H2, tacy jak Pepcid) .10 Chociaż konkretne wydarzenia w cyklu życia produktów i inne cechy produktów mogą rozsądnie wyjaśnić niektóre z wzorców, które zaobserwowaliśmy w wydatki na reklamę bezpośrednio do konsumenta, jest również prawdopodobne, że producenci angażują się w znaczną ilość eksperymentów z tym stosunkowo nowym narzędziem marketingowym.
Konsekwencje wzrostu reklamy bezpośredniej konsumenta w przypadku leków na receptę zależą od tego, jak konsumenci postrzegają i wykorzystują informacje udostępniane przez reklamę. Ankiety konsumentów wspierają dwa wstępne wnioski.11 Po pierwsze, ludzie mają ogólną świadomość reklamowania leków na receptę (80 procent ankietowanych widziało reklamy leków na receptę), a świadomość ta znacznie wzrosła w czasie. Po drugie, wielu pacjentów zainicjowało rozmowy z lekarzami na temat narkotyków, które widzieli w telewizji (25 procent ankietowanych). Stosunkowo niewielu badanych (mniej niż 6 procent) faktycznie otrzymało receptę na reklamowany lek, po tym, jak zachęciła go reklama bezpośrednia do konsumenta, aby zapytać lekarza o lek. Chociaż dane te sugerują, że reklama bezpośrednia dla konsumenta może mieć umiarkowany wpływ na rynek, nie wiadomo, czy wykorzystanie wynikające z takiej reklamy jest odpowiednie czy niewłaściwe.
Nasze wnioski należy interpretować w świetle mocnych i słabych stron naszych danych
[patrz też: afekt patologiczny, octan glatirameru, nortryptylina ]
[przypisy: eskulap lomza, psychozy endogenne, porencefalia ]