Promowanie leków na receptę dla konsumentów ad 5

Wzory czasowe w wydatkach na reklamę leków przeciwdepresyjnych były jeszcze bardziej zróżnicowane niż w przypadku leków przeciwhistaminowych: po pierwsze, kampania reklamowa skierowana bezpośrednio do konsumentów została uruchomiona dla Effexor, a następnie, z niewielkim nakładem czasowym, prowadzona przez kampanie dla Prozac, Serzone i Paxil. Dyskusja
W ciągu ostatniego dziesięciolecia przemysł farmaceutyczny zmienił strategie marketingowe, znacznie zwiększając przepływ dolarów na reklamę skierowaną do konsumentów. Łączne wydatki na reklamy leków na receptę skierowane bezpośrednio do konsumentów wzrosły od początku lat 90. ubiegłego wieku i wzrosły ponad dwukrotnie od roku 1996. Pomimo tak szybkiego wzrostu, reklama ta nadal stanowi zaledwie 15 procent budżetów farmaceutycznych związanych z promocją. Ciągłe znaczenie promocji dla pracowników służby zdrowia wzmacnia konwencjonalną mądrość, że lekarze najprawdopodobniej nie przepisują leku, o ile nie są zaznajomieni z nim i wygodnie go przepisują. W związku z tym dokładna może być charakterystyka reklamy bezpośredniej dla konsumenta jako strategii marketingowej, która uzupełnia, a nie zastępuje działania promocyjne skierowane do profesjonalistów, w szczególności w przypadku wskazań, dla których istnieją alternatywne terapie.
Stosunek ogólnych wydatków na działania promocyjne do sprzedaży zmieniał się z czasem w niewielkim stopniu; wzrost wydatków na reklamę bezpośrednio do konsumenta oznacza przesunięcie w konkretnej kombinacji wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a nie zwiększenie intensywności całego wysiłku promocyjnego. Ta stałość może jednak odzwierciedlać sukces reklamy bezpośredniej konsumenta w generowaniu rosnącej sprzedaży, zwłaszcza leków o wysokich cenach.
Stosunkowo umiarkowany nacisk na reklamę bezpośrednią konsumenta przez przemysł farmaceutyczny kontrastuje z wyraźnym zaniepokojeniem lekarzy i decydentów politycznych. Istnieje wiele możliwych przyczyn furii w związku z taką reklamą. Po pierwsze, odnotowano wysoką stopę wzrostu wydatków na reklamę bezpośrednio do konsumenta, a ponieważ prawie cały ostatni wzrost wydatków trafił na reklamę telewizyjną, jest on bardzo widoczny. Po drugie, koszty farmaceutyki są obecnie najszybciej rosnącym składnikiem budżetu na ochronę zdrowia, a niektórzy obawiają się, że reklama bezpośrednia prowadzi do niewłaściwego i nieekologicznego przepisywania leków. Ta obawa może być uzasadniona wcześniejszymi ustaleniami, że popyt ze strony pacjentów jest najczęstszym powodem, dla którego lekarze zalecają niewłaściwe przepisywanie leków9. Po trzecie, reklama skierowana do konsumentów niemal na pewno zwiększa obciążenia lekarzy, wymagając od nich pomocy pacjentom w interpretowaniu informacji przedstawianych przez reklamodawców. . Pomijając lekarza, firmy farmaceutyczne zakłóciły długotrwałe konwencje rządzące relacją lekarz-pacjent.
Przyczyny dramatycznego przyspieszenia reklamy leków na receptę bezpośrednio do konsumentów są złożone i nie w pełni zrozumiałe. Ponieważ wzrost reklamy bezpośredniej konsumenta poprzedza 1997 r., Dane są bardziej zgodne z argumentem, że wytyczne regulacyjne FDA zostały wydane częściowo w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie promocją konsumencką ze strony firm farmaceutycznych i nie były jedyną inspiracją za takie zainteresowanie
[podobne: moczenie mimowolne, olx susz, afekt patologiczny ]
[podobne: dieta na kaloryfer, eskulap łomża, olx susz ]