Porównanie doustnych i miejscowych kortykosteroidów u pacjentów z pemfigoidem pęcherzowym ad 7

Tę różnicę obserwowano konsekwentnie dla wszystkich badanych wyników: całkowitego przeżycia, kontroli choroby, występowania poważnych skutków ubocznych i czasu hospitalizacji. Ważne jest, aby rozważyć, czy niezaślepiony charakter badania mógł wpłynąć na nasze wyniki. Uważamy, że takie nastawienie jest mało prawdopodobne z kilku powodów. Po pierwsze, jest mało prawdopodobne, aby ogólne przeżycie, nasz główny punkt końcowy, mogło podlegać takiemu nastawieniu. Co więcej, odchylenie dotyczące drugorzędowych punktów końcowych jest również mało prawdopodobne, ponieważ większość z nich została oceniona półilościowo i nie była bezpośrednio zależna od subiektywnej oceny. Rzeczywiście, ocena kontroli choroby opierała się na ustaleniu liczby nowych pęcherzyków, które pojawiały się codziennie przez pielęgniarki, które nie były bezpośrednio zaangażowane w badanie, a większość działań niepożądanych stopnia 3 i 4 reprezentowało dobrze znane działania niepożądane kortykosteroidów które zostały scharakteryzowane biologicznie (cukrzyca), radiologicznie (udar, zapalenie płuc i złamania kości) lub bakteriologicznie (posocznica, zapalenie stawów i zapalenie otrzewnej). Różnice w skumulowanym czasie hospitalizacji wynikały, przynajmniej w części, z rehospitalizacji zainicjowanych przez lekarzy ogólnych pacjentów – nie przez badaczy – z powodu skutków ubocznych leczenia.
Nasze badanie pokazuje wyższość alternatywnego schematu leczenia doustnych kortykosteroidów w leczeniu rozległego pemfigoidu pęcherzowego, zarówno pod względem kontroli choroby, jak i przeżycia. U pacjentów z rozległym pęcherzycowym pemfigoidem, miejscowe kortykosteroidy doprowadziły do 43-procentowej redukcji (95-procentowy przedział ufności, 19 do 69%) w jednorocznym współczynniku umieralności. Ta korzyść jest dodatkowo wspierana przez wykazanie 50-procentowego zmniejszenia śmiertelności (95-procentowy przedział ufności, 15 do 71%) po skorygowaniu przez regresję Coxa dla wieku i punktacji Karnofsky ego – dwa czynniki, o których mocno podejrzewa się, że są związane z rokowaniem w pacjenci z pemfigoidem pęcherzowym.11 Głównym wyjaśnieniem obecnych wyników jest fakt, że miejscowe leczenie ma niższą toksyczność niż mg prednizonu na kilogram dziennie, o czym świadczy fakt, że mniej pacjentów z grupy miejscowej kortykosteroidów miało poważne działania niepożądane leczenia. Różnica ta była szczególnie widoczna w przypadku działań niepożądanych, takich jak posocznica i cukrzyca wymagająca podawania insuliny, które są zgłaszane klasycznie w przypadku kortykosteroidów podawanych w dużych dawkach. Nasze wyniki sugerują, że miejscowe kortykosteroidy należy uznać za standardową terapię u pacjentów z rozległym pemfigoidem pęcherzykowym.
[przypisy: octan glatirameru, charakteropatia leczenie, pasemka caspariego` ]
[przypisy: eskulap lomza, psychozy endogenne, porencefalia ]