Porównanie doustnych i miejscowych kortykosteroidów u pacjentów z pemfigoidem pęcherzowym ad 6

Ciężkie działania niepożądane odnotowano u 29 z 76 pacjentów z umiarkowaną chorobą w grupie prednizonowej (38 procent), w porównaniu z 25 z 77 pacjentów z umiarkowaną chorobą w grupie miejscowego kortykosteroidu (32 procent, p = 0,46) . Ciężkie działania niepożądane obserwowano u 51 z 95 pacjentów z rozległymi schorzeniami w grupie doustnie prednizon (54 procent), w porównaniu z 27 z 93 pacjentów z rozległymi chorobami w miejscowej grupie kortykosteroidów (29 procent, p = 0,006). Spośród 10 pacjentów z rozległym pemfigoidem pęcherzowym, u których choroba nie była kontrolowana w 21 dniu, ciężkie zdarzenia niepożądane wystąpiły u 5 z 9 pacjentów w grupie predysponującej doustnie, a 3 z 9 pacjentów w tej grupie zmarło, natomiast ani zdarzenie niepożądane ani śmierć nie wystąpiły u pacjenta z grupy miejscowego leczenia kortykosteroidami. Czas hospitalizacji
Tabela 3. Tabela 3. Liczba hospitalizacji i czas hospitalizacji. Większość pacjentów była początkowo hospitalizowana w ostrej fazie choroby. Niektórzy pacjenci zostali ponownie hospitalizowani w okresie obserwacji z powodu nawrotów lub działań niepożądanych. Czas pobytu w szpitalu według grupy leczenia przedstawiono w Tabeli 3. Średni łączny czas hospitalizacji był krótszy w grupie miejscowego kortykosteroidu niż w grupie przyjmującej prednizon: odpowiednio 11 . 11 dni i 17 . 14 dni pacjenci z umiarkowanym pęcherzykowym pemfigoidem (P = 0,02) i 17 . 14 dni oraz 25 . 20 dni, odpowiednio z tymi z rozległym pemfigoidem pęcherzowym (P = 0,002).
Dyskusja
Ogólnoustrojowe kortykosteroidy są uważane za podstawę leczenia pemfigoidu pęcherzykowego przez 40 lat.3 Jednak to leczenie jest odpowiedzialne za liczne działania niepożądane u osób w podeszłym wieku i jest podejrzewane o związek ze śmiertelnością sięgającą nawet 40 procent rocznie u osób starszych. osoby z pemfigoidem pęcherzowym.11,12,16-18,33,34 Niniejsze badanie potwierdza złe rokowanie pacjentów z pemfigoidem pęcherzowym leczonych mg prednizonu na kilogram dziennie, wśród których umieralność jednoroczna była 41 procent. Wśród pacjentów, którzy otrzymali leczenie miejscowe, nie było różnicy w całkowitym przeżyciu między pacjentami z umiarkowanym pemfigoidem pęcherzowym a pacjentami z rozległym pemfigoidem pęcherzowym, co sugeruje, że przeżycie pacjentów z pemfigoidem pęcherzowym jest bardziej związane z rodzajem leczenia niż z leczeniem nasilenie choroby.11,27
Niniejsze badanie zostało zaprojektowane w celu zbadania hipotezy, że miejscowe kortykosteroidy mogą być skutecznym alternatywnym leczeniem u pacjentów z pęcherzowym pemfigoidem i skutkować spadkiem częstości występowania poważnych zdarzeń niepożądanych. Nasze wyniki wyraźnie pokazują skuteczność kremu z propionianem klobetazolu. U wszystkich pacjentów z umiarkowanym pęcherzykowym pemfigoidem i 99 procent pacjentów z rozległym pemfigoidem pęcherzowym, choroba była kontrolowana do dnia 21 – poprawa w stosunku do doustnego leczenia kortykosteroidami, która była istotna wśród osób z rozległymi chorobami. Co więcej, wskaźniki kontroli choroby w obu podgrupach grupy predy-nonnej doustnie były wyższe niż te zwykle zgłaszane przy doustnych kortykosteroidach.27,35 To odkrycie może być związane z wysoką biodostępnością prednizonu i wydaje się być zgodne z większą prednizon niż prednizolon w kontrolowaniu pemfigoidu pęcherzykowego
Głównym odkryciem tego badania jest znacząca i istotna poprawa wyników u pacjentów z rozległym pemfigoidem pęcherzykowym, którzy byli leczeni kremem propionianu klobetazolu, w porównaniu z leczonymi mg na kilogram dziennie doustnego prednizonu