Intensywna terapia insulinowa u chorych krytycznie chorych cd

Następnego dnia, całkowite żywienie pozajelitowe, skojarzone żywienie pozajelitowe i dojelitowe lub całkowite żywienie dojelitowe założono zgodnie ze standardowym schematem, z 20 do 30 niebiałkowych kilokalorii na kilogram masy ciała na 24 godziny i zrównoważoną kompozycją (w tym 0,13 do 0,26 g azotu za kilogram w ciągu 24 godzin i od 20 do 40 procent kalorii niebiałkowych w postaci lipidów) .23 Całkowite karmienie dojelitowe było podejmowane jak najwcześniej. Zbieranie danych
W punkcie wyjściowym uzyskano informacje demograficzne i kliniczne, w tym informacje niezbędne do określenia ciężkości choroby i wykorzystania zasobów intensywnej terapii (Tabela 1). Wyniki obliczono dla ostrej fizjologii i chronicznej oceny zdrowia (APACHE II) 24 oraz uproszczonego systemu oceny interwencji terapeutycznych (TISS-28). 25,26 Wyższe wyniki wskazują, odpowiednio, poważniejszą chorobę i wyższą liczbę interwencji terapeutycznych. W przypadku wyniku TISS-28 każda interwencja terapeutyczna ma od do 4 punktów, a punkty są sumowane codziennie, aby uzyskać ogólną punktację.
Ponieważ 17 procent pacjentów zostało przyjęło na intensywną terapię po medianie opóźnienia 48 godzin, wyniki APACHE II w momencie przyjęcia zostały sztucznie obniżone. Co więcej, punkty zerowe były zwykle przypisywane do oceny neurologicznej, ponieważ większość pacjentów była uspokojona. To podejście uznano za najbardziej obiektywne, ale nieuchronnie zmniejszyło ono ocenę APACHE II.27
Krew pobierano przy przyjęciu, a następnie co cztery godziny. Poziom glukozy we krwi mierzono przy przyjęciu i codziennie o 6 rano, i określano codziennie maksymalne i minimalne poziomy glukozy we krwi. Personel laboratoryjny nie był świadomy wykonywania zabiegów.
Hodowle krwi uzyskano, gdy temperatura ciała centralnego przekroczyła 38,5 ° C, 28,29, a wyniki zostały zinterpretowane przez badacza, który nie był świadomy wykonywania zabiegów. Epizod posocznicy został określony przez pierwszą pozytywną kulturę w serii. Aby zidentyfikować bakteriemię z koagulazo-ujemnymi gronkowcami, konieczne były identyczne szczepy (w porównaniu z antybiogramem) w dwóch lub więcej dodatnich posiewach krwi.28,29
Cotygodniowe elektromiograficzne badania przesiewowe w kierunku polineuropatii z powodu chorób krytycznych wykonywano u pacjentów, którzy pozostawali na oddziale intensywnej opieki przez tydzień lub dłużej. Wyniki zostały zinterpretowane przez jednego elektrofizjologa, który nie był świadomy wykonywania zabiegów.
W przypadku pacjentów, którzy zmarli, przyczynę śmierci potwierdzono w badaniu pośmiertnym przeprowadzonym przez patologa, który nie był świadomy wykonywania zabiegów.
Mierniki rezultatu
Podstawową miarą wyniku była śmierć z jakiejkolwiek przyczyny podczas intensywnej terapii. Drugorzędnymi miernikami były śmierć w szpitalu; liczba dni na oddziale intensywnej terapii i potrzeba przedłużonej intensywnej opieki (ponad 14 dni) lub readmisja; potrzeba wspomagania wentylacji, terapii nerkozastępczej lub wspomagania inotropowego lub wazopresyjnego; polineuropatia z powodu chorób krytycznych; markery stanu zapalnego (poziom białka C-reaktywnego, liczba białych krwinek i temperatura ciała); infekcja krwi i stosowanie antybiotyków przez ponad 10 dni; wymagania dotyczące transfuzji; i hiperbilirubinemia
[przypisy: nortryptylina, matołectwo, charakteropatia leczenie ]
[więcej w: lidoposterin, olx skarszewy, nortryptylina ]