Codzienna hemodializa i wyniki ostrej niewydolności nerek czesc 4

Postanowiliśmy prospektywnie przeanalizować ogólną śmiertelność zamiast zgonu z określonych przyczyn, ponieważ u pacjentów z niewydolnością wielonarządową przyczyna zgonu może być niepewna. Drugorzędowymi punktami końcowymi były częstość powikłań związanych z leczeniem oraz czas trwania ostrej niewydolności nerek. Analiza statystyczna
Wyliczyliśmy, że w przypadku co najmniej 80 pacjentów, dla których dostępne były odpowiednie dane dla każdej grupy leczenia, badanie miałoby siłę statystyczną równą 80 procent, aby wykryć bezwzględną różnicę umieralności o 20 procent między grupami, z hipotetyczną śmiertelnością wynoszącą 25 procent. procent w grupie, która otrzymywała leczenie z codzienną hemodializą i 45 procent w grupie, która otrzymywała konwencjonalne leczenie zastępcze w ciągu dnia. Niezależny komitet monitorujący dane na bieżąco sprawdzał kwestie związane z protokołami i bezpieczeństwo oraz przeprowadzał tymczasową analizę po włączeniu 72 pacjentów. Ostateczna analiza została przeprowadzona po zapisaniu 160 pacjentów.
Zastosowano analizę regresji wielokrotnej w celu określenia wpływu takich zmiennych jak wiek, płeć, przyczyna ostrej martwicy cewy, obecność lub brak skąpomoczu, punktacja APACHE III oraz przypisane leczenie dotyczące ryzyka zgonu podczas ostrej niewydolności nerek. Wszystkie testy statystyczne (niesparowane t-testy dla zmiennych ciągłych i dokładny test Fishera dla zmiennych dyskretnych) były dwustronne. Wartości P, które były mniejsze niż 0,05, uważano za wskazujące na istotność statystyczną. Analizy statystyczne przeprowadzono za pomocą oprogramowania SAS (SAS Institute, Cary, NC).
Pacjenci
Badanie przeprowadzono od stycznia 1993 r. Do września 1998 r. Do rejestracji zakwalifikowano łącznie 172 pacjentów z ostrą niewydolnością nerek, którzy wymagali hemodializy. Jedenaście pacjentów odmówiło udziału, a jeden pacjent został później uznany za niezdolnego do świadczeń z powodu wcześniejszej hemodializy, która została wykonana w celu wyeliminowania środka kontrastowego. Tych 12 pacjentów zostało wykluczonych z badania.
Łącznie 160 pacjentów przydzielono naprzemiennie do dwóch schematów leczenia. Czternastu pacjentów zostało wycofanych w trakcie badania, przed ostateczną analizą danych: dwóch miało udowodnione biopsją, szybko postępujące zapalenie kłębuszków nerkowych (choroba Goodpasture a), sześciu przeszło na ciągłą terapię zastępczą nerkową z powodu pogorszenia stanu klinicznego i sześć wymaganych operacji podczas pierwszy tydzień badania.
Rysunek 1. Rysunek 1. Pacjenci włączeni do badania, przydzielani do codziennej lub hemodializowanej w zastępstwie dnia i włączani do analizy. Spośród 12 kwalifikujących się pacjentów, którzy nie zostali zapisani, 11 osób odmówiło udziału, a został uznany za niekwalifikującego się. Spośród sześciu pacjentów z grupy hemodializowanej codziennie, którzy wycofali się z badania, przyczyną wycofania było wystąpienie kłębuszkowego zapalenia nerek (choroba Goodpasture a) u dwóch pacjentów, przejście na ciągłą terapię nerkozastępczą z powodu pogorszenia klinicznego w dwóch, oraz potrzeba operacji na dwie części. Spośród ośmiu pacjentów przydzielonych do hemodializy alternatywnej, którzy zostali wycofani, cztery zostały wycofane z powodu przejścia na ciągłą terapię zastępczą nerkową, a cztery z powodu konieczności operacji.
Tabela 1
[więcej w: potencjał oksydoredukcyjny, gnozja, porencefalia mózgu ]
[patrz też: chlorowodorek fenylefryny, homilopatia, tasectan ulotka ]