Codzienna hemodializa i wyniki ostrej niewydolności nerek ad 6

Dwaj niekwalifikujący się pacjenci z chorobą Goodpasture a, oboje zostali przydzieleni do codziennej hemodializy, przeżyli. Wszystkich sześciu pacjentów z pogorszeniem stanu klinicznego, którzy przeszli na ciągłą terapię nerkozastępczą, zmarło (dwóch pacjentów zostało przydzielonych do schematu dziennego, a czterech do reżimu drugiego dnia). Trzech z sześciu pacjentów, którzy wymagali operacji, zmarło (jeden, który był przydzielony do codziennego reżimu i dwóch, którzy zostali przydzieleni do reżimu na drugi dzień). Codzienna hemodializa wiązała się ze znacznie krótszym czasem do odzyskania czynności nerek (liczonym jako czas leczenia hemodializą) niż konwencjonalna hemodializa (9 . 2 dni w porównaniu z 16 . 6 dni, P = 0,001) (Tabela 3). Analiza odzyskiwania czynności nerek obejmowała zarówno osoby, które przeżyły, jak i osoby, które nie przeżyły choroby, ponieważ kilka osób, które nie przeżyły, miało częściowy powrót do funkcji nerek przed śmiercią. Wszyscy pacjenci, którzy przeżyli, z wyjątkiem tych z chorobą Goodpasture, mieli pełny powrót czynności nerek.
Tabela 4. Tabela 4. Wskaźniki szans dla śmierci według wybranych zmiennych z analizy wielokrotnej logistycznej regresji. Wielokrotna analiza regresji logistycznej wykazała, że cztery badane zmienne miały istotny wpływ na przeżycie. Większa ostrość choroby, wskazana przez wynik APACHE III, oraz obecność sepsy w momencie włączenia były ujemnie skorelowane z przeżyciem. Prawidłowy wydatek moczu w momencie włączenia do schematu codziennej hemodializy był dodatnio skorelowany z czasem przeżycia (Tabela 4).
Dyskusja
Nasze prospektywne badanie pokazuje, że związek między ostrą niewydolnością nerek, współistniejącymi schorzeniami i śmiercią u pacjentów w stanie krytycznym jest bardziej skomplikowany, niż się powszechnie uważa. Niewątpliwie wysoka śmiertelność związana z ostrą niewydolnością nerek jest determinowana przez ciężkość podstawowej choroby lub współistniejącego stanu, który nadaje predyspozycje do ostrej niewydolności nerek. W naszym badaniu klinicznie istotna różnica w śmiertelności pomiędzy pacjentami, którzy otrzymywali codzienną hemodializę, a tymi, którzy otrzymywali hemodializę w ciągu dwóch dni, sugeruje, że częstsza hemodializa zmniejsza ryzyko śmiertelnych powikłań niewydolności nerek w ostrej niewydolności nerek. W przeciwieństwie do naszych ustaleń, wskaźniki śmiertelności zgłoszone przez Gilluma i wsp. [5] nie różniły się istotnie pomiędzy grupą, która otrzymała intensywną hemodializę, a grupą, która otrzymała nieintensywną hemodializę (odpowiednio 59% i 47%). Jednak w tym wczesnym badaniu brak nowoczesnych technik hemodializy, takich jak kontrola objętościowa ultrafiltracji, biokompatybilność składników hemodializy i indywidualne dostosowanie wymagań dotyczących płynów i sodu, może spowodować większą zachorowalność podczas leczenia, a tym samym przeciwdziałać skutkom poprawy. w kontroli mocznicy.
Celem hemodializy jest zapewnienie substytutu klirensu nerkowego metabolicznych produktów ubocznych i kontrolowanie objętości, co pozwala na odzyskanie czynności nerek przy zachowaniu homeostazy. Nasze badanie sugeruje, że codzienna hemodializa ma wiele zalet w porównaniu z hemodializą na drugi dzień i ma wiele zalet klinicznych wynikających z ciągłych technik wymiany nerki.
Codzienna hemodializa była dobrze tolerowana przez naszych pacjentów, umożliwiając intensywne wsparcie żywieniowe bez epizodów hipotensyjnych
[więcej w: matołectwo, porencefalia, aromatyzacja testosteronu ]
[przypisy: eskulap lomza, psychozy endogenne, porencefalia ]