Choroby nerwowo-mięśniowe: opinie ekspertów lekarzy

W ostatnim dziesięcioleciu nastąpił znaczący postęp w rozumieniu zaburzeń nerwowo-mięśniowych. Genetyka molekularna ma ogromny wpływ na sposób, w jaki badamy te zaburzenia u naszych pacjentów. Dalsze wyznaczanie zapalnych zespołów mięśni i nerwów pozwoliło na lepszą klasyfikację i leczenie. W tym kontekście Pourmand i współpracownicy opublikowali tę książkę. Pourmand wyraźnie ma na celu dostarczenie głównie książki klinicznej, która będzie miała wartość nie tylko dla neurologów, ale także dla innych lekarzy i pracowników służby zdrowia, którzy opiekują się pacjentami z tymi schorzeniami. Książka udaje się na tym poziomie. Ogólnie rzecz biorąc, w całej książce istnieje jednolity standard. Będąc w mojej klinicznej neurologicznej czapce, podobały mi się wszystkie rozdziały i z pewnością widzę wartość, jaką ta książka będzie miała dla moich kolegów. Jest dostępny i prezentuje doskonałe wskazówki kliniczne. Wielu młodych neurologów, a nawet tych, którzy są doświadczeni, nauczy się z tej książki.
Najlepsze rozdziały i komentarze w książce to te, w których autor wyraża osobisty pogląd co do najlepszego sposobu na zbadanie lub zarządzanie niektórymi zaburzeniami. W dzisiejszych czasach tak zwanej medycyny opartej na dowodach naukowych nadal istnieje wiele dziedzin neurologii, w których nie ma takich dowodów. W tych okolicznościach nie ma nic lepszego niż opinie klinicystów, którzy mają duże doświadczenie w tej dziedzinie. Wiele komentarzy w tej książce opiera się na wieloletnim doświadczeniu, a te komentarze, w przypadku braku danych z badań klinicznych, naprawdę sprawiły, że pomyślałem o opiece nad moimi własnymi pacjentami. Odświeża się również znajdowanie komentarzy na tematy, dla których brakuje dowodów lub informacji naukowych, które mogą pomóc w prowadzeniu naszych dochodzeń lub w lepszym zrozumieniu tych chorób. Nigdzie nie jest to bardziej prawdziwe niż w ocenie bólu mięśni i zmęczenia. Te typowe objawy mogą mieć wiele przyczyn, z których wiele nie ma natury nerwowo-mięśniowej iw tych okolicznościach musimy polegać na sztuce medycyny .
Czy są jakieś problemy. Jako neurolog, który nie pracuje w Stanach Zjednoczonych, stwierdzam, że niektóre rozdziały nie pasują do ogólnego podejścia do książki. Rozdział poświęcony genetyki wyjaśnia szczegółowo techniki genetyki molekularnej; skupia się jednak na amerykańskim sposobie organizacji śledztwa. Niektóre rozdziały są nierównomierne. Na przykład jeden rozdział zawiera szczegółowy opis wrodzonych miopatii, rzadkiej grupy zaburzeń, które rzadko są widziane przez lekarzy innych niż neurolodzy dziecięcy, a inny dotyczy bólu pleców i karku. Z mojej perspektywy ból pleców i szyi wydaje się nie na miejscu w tej książce. Niektóre komentarze w tym rozdziale są skierowane do lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej, podczas gdy reszta książki jest skierowana do specjalistów.
Polecam tę książkę młodym neurologom i lekarzom, którzy chcą dowiedzieć się więcej o chorobach nerwowo-mięśniowych. Te fascynujące zaburzenia pozostają wyzwaniem dla klinicystów. Chociaż kliniczna świadomość, pod względem historii i badania, wciąż jest kluczem do ich diagnozy, ostatnie postępy w tej dziedzinie i techniki molekularne sprawiły, że ponownie zastanowiliśmy się nad tymi zaburzeniami. Ta książka jest na czasie uzupełnieniem literatury.
Doug Turnbull, MD
University of Newcastle upon Tyne, Newcastle upon Tyne NE2 4HH, Wielka Brytania

[podobne: cena monopolowa, tymoleptyki, charakteropatia leczenie ]
[podobne: matołectwo, schizofrenia prosta, zatrucie talem ]